dinsdag 8 februari 2005

Voorbeschouwing reis Mexico & Guatemala

Ja ik ben een Azië lover maar toch nam ik het besluit om ook de andere kant van de wereld te gaan ontdekken. Ik leerde Brigit kennen op een rondreis in Marokko en het klikte wel tussen ons. Beide hadden we Guatemala op ons verlanglijstje staan en op een mooie dag vroeg ze me of ik het zag zitten om met haar mee te gaan. Vandaag is alles in kannen en kruiken … nog even en we gaan samen op ontdekking in wel 2 verschillende Zuid Amerikaanse landen.
Mexico is een land dat vele mensen boeit. De één is gefascineerd door de natuur, de ander is geïnteresseerd in oude indiaanse opgravingen, de Maya’s en Azteken. Maar ook liefhebbers van sfeer, kleurrijke markten en gezelligheid voelen zich op hun plaats in Mexico want het is een veelzijdig land.
Guatemala is één van de kleurrijkste landen met de grootste indiaanse bevolkingsgroep van alle Latijns-Amerikaanse landen. Deze afstammelingen van de Maya’s leven volgens hun eeuwenoude tradities en dragen nog vaak hun prachtige, traditionele klederdracht. De markten zijn bont, zeker als indianen uit allerlei dorpen elkaar ontmoeten. De naam ‘Guatemala’ is van indiaanse oorsprong maar men is het niet eens over de betekenis. De twee mogelijkheden zijn ‘land van de vele bomen ‘ en ‘bergen van het opspuitende water’, dit laatste verwijst naar de vulkanen.
Een combinatie van de twee zien we zeker zitten !!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten