zondag 7 oktober 2007

Brussel -Delhi

Vandaag is het eindelijk zover … mijn langverwachte reis naar India en Nepal! Geboekt in mei met een klein hartje en toen nog zo ver weg maar vandaag dus eindelijk het vertrek. Een kleine week voor vertrek stuurde Koning aap me een mail met de gegevens van een zekere Nelly met de vraag of ik haar wou contacteren om samen naar Zaventem te rijden. Na wat heen en weer gemail, is het er toch niet van gekomen dus ik zal iedereen pas ontmoeten in India – althans dat is wat ik verwacht vermits er geen bijeenkomst plaatsvond voor de reis en we gewoon moeten inchecken. Dat vind ik niet zo leuk maar ja het is niet anders. Omstreeks 9:15 uur kom ik aan op de luchthaven en bij de incheck zie ik een groepje jongeren kennismaken. Eén van de meisjes hoor ik zeggen dat ze een jonge groep hebben, behalve één vrouw van rond de 40. Onmiddellijk besef ik dat ze het over mij hebben dus ik roep ‘dat ben ik’. Het ijs is gebroken en ik maak kennis met Wendy, Nancy & Ann, Jorn & Sophie, Koenraad en Clarissa. We checken samen in en gaan daarna samen iets drinken om elkaar wat beter te leren kennen. In de taxfree winkel koop ik alvast een fles whisky want de ervaring heeft me geleerd dat dit de bacteriën doodt. Elke avond een flinke slok zal me zeker bewaren voor darmprobleempjes. Op het vliegtuig zit ik naast Clarissa en Koenraad en de vlucht van 7,5 uur vliegt voorbij. Mijn angst voor een ‘low budget flight’ blijkt ongegrond. Jet Airways is luxe. De vliegtuigen zijn nieuw en er is keuze qua entertainment, films, muziek … Ook de menukeuze is zeer uitgebreid. We kunnen kiezen tussen maar liefst 3 maaltijden. Ik speel op veilig en kies voor de continentale maaltijd, zalm met aardappeltjes. Na een aangename vlucht landen we in Delhi en maken we kennis met de drukte van deze wereldstad. Dat valt al op in het luchthavengebouw waar het een drukte van jewelste is. De hitte is onmiddellijk voelbaar. Onze koffers laten even op zich wachten maar dat geeft sommigen de kans om alvast wat geld te wisselen, naar het toilet te gaan, inkopen te doen …. Wanneer iedereen zijn bagage heeft, gaan we op zoek naar onze reisleider. Raj staat ons al op te wachten en brengt ons naar de bus. Onmiddellijk ontdekken we de nadelen van de airco in India. Doseren is niet aan Indiërs besteed, het is ijskoud en zelfs als we vragen om de airco wat zachter te zetten, blijft het koud. We hebben 5 uur rijden voor de boeg dus ik probeer wat te slapen maar met die koude lukt me dat niet echt goed. We rijden over een brede weg met aan beide kanten 2 baanvakken. Waarschijnlijk één van de laatste goede wegen die we tijdens deze reis gaan zien. Ondanks de vrij goede weg maken we niet echt snelheid. Het verkeer is hectisch en wat ons meteen opvalt, is dat een Indiër op zijn claxon leeft …. Er wordt niet gescholden, er gaat geen middelvinger de hoogte in maar vrolijk toeteren mag wel en dat is dus geen uiting van agressie. Onze chauffeur toetert ook dat het een lieve lust is. Op de achterkant van veel trucks staat trouwens ‘Blow horn’ geschilderd, als invitatie om vrolijk te toeteren.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten