dinsdag 23 oktober 2007

Chitwan

Vandaag vertrekken we om 7 uur dus geen tijd voor ontbijt. Na 2,5 uur rijden stoppen we om te ontbijten. Diegenen die toast willen, hebben pech want er is geen brood meer in huis. Iedereen bestelt dus pannenkoeken met banaan of honing. Na nog eens 1,5 uur rijden komen we aan bij de vertrekplaats van de rafting. Tine & Anouk, Nelly & ikzelf hebben besloten niet mee te gaan. Op de vertrekplaats zou er een bus op ons wachten die ons zou meenemen naar Chitwan. Jammer genoeg is de bus niet gearriveerd dus Ashok moet wat telefoontjes doen. De bus waarmee we gekomen zijn, neemt ons nog 15 km mee maar dan moeten we overstappen in een jeep. De weg is hobbelig maar uiteindelijk komen we aan in Chitwan stad. Daar stappen we over in een nog slechter uitziende jeep die ons over een nog slechtere weg naar het hotel brengt. Ik zit vooraan en de stank is niet te harden. Een indringende benzinegeur kruipt in mijn neusgaten en ik hou mijn sjaal voor mijn gezicht. Ondertussen vliegt het stof in het rond dat het een lieve lust is. Helemaal verwaaid en onder het stof komen we aan bij de Rainbow Safari Lodge.

Hier worden we echter super ontvangen. De baas komt ons al tegemoet en brengt ons naar het restaurant waar we een heerlijke lunch voorgeschoteld krijgen. Tomatensoepje, groenteburger met frietjes en kokospap als toetje. Nadien worden we naar de kamers gebracht en de lodges zijn echt heel erg mooi. Er zijn wel veel spleten in het dak en bijgevolg zit er dus ook veel ongedierte – vooral de grote mieren baren me zorgen. Ik steek alvast mijn muggensteentje in het stopcontact. Gelukkig zijn er muskietennetjes over het bed gespannen. Om 16 uur doen Nelly en ik samen met een bewaker een wandeling door het park naar de rivieroever. We stoppen onderweg ook even bij een olifantenkamp. We drinken iets aan de rand van de rivier en zien hoe twee krokodillen liggen te zonnen op een zandbank. Rond 18 uur keren we terug naar het hotel waar ondertussen de rest van de groep is gearriveerd. Hier in Chitwan zit het eten inbegrepen in het Jungle pakket dat we hebben geboekt dus er is weer Nepalees buffet. We kruipen vroeg onder de wol want morgen moeten we vroeg uit de veren. Het is de eerste keer dat ik onder een muskietennet slaap en eigenlijk is dit geen overbodige luxe want ik voel me veilig in mijn coconnetje.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten