woensdag 13 oktober 2010

Nagarkot

De wekker loopt af om 6 uur - Agnes wil de zonsopgang zien maar ik draai me nog eens om. Daarna kruipt zij terug in bed en valt als een blok in slaap - ik lig uiteraard klaarwakker. Ik besluit dan maar op te staan en maak me klaar. Op ons terras hebben we vanmorgen wel een prachtig zicht over de bergen en het zonnetje schijnt al heerlijk. Ook op het dakterras waar we ontbijten is het uitzicht prachtig. Lekkere toast met een eitje en een mangosapje. Rond half 12 vertrekken we richting Nagarkot. In de bus zit ik naast zieke Paula dus hoop dat ik ook niet ziek word. Rond 1 u komen we aan in Nagarkot. Dit op 2000 m hoogte gelegen dorp biedt ook een adembenemend uitzicht op 8 van de 10 hoogste toppen van Nepal. Achter de groene rijstterrassen tekenen de witte pieken van het himalayagebergte zich af. Het hotel ligt op de heuvel met een prachtig uitzicht over de valei.

Ons kamertje is klein maar gezellig. Onze lunchboxes stellen niet zo veel voor en bovendien zijn ze er ook 2 vergeten - ik offer me op en eet die dingen op die de anderen laten liggen - koude friet en een banaan. De meesten maken nog een kleine wandeling in de omgeving maar ik besluit gewoon van het uitzicht te genieten en op Annelies te wachten die de grote wandeling meedoet. Krachten sparen voor morgen ... De wandelaars komen aan om half 4 en zijn doodmoe. Op de kamer net voor we gaan eten sla ik plots een gil .... een mega spin op onze muur - echt zo'n groot exemplaar heb ik nog nooit in't echt gezien. Annelies wil geen tijd verliezen en staat al klaar met haar schoen maar ik neem nog vlug een foto. Bij het diner gelooft Yves niks van ons verhaal - jullie zullen wel overdrijven.... Pffff ja onze fout - we hadden er maar een bankbiljet moeten naast houden dan was het duidelijk geweest hoe groot het exemplaar wel was. Om wat van de schrik te bekomen neem ik alvast een aperitiefje - 2 euro voor een cocktail - daar kan ik niet voor sukkelen en hij is nog lekker ook! Het buffet is zoals gewoonlijk - volledig mijn smaak - en super lekker. Wanneer we wat later in bed liggen hoort Annelies plots iets ritselen achter de houten wand van ons bed ... een muis ? een kakkerlak? iets anders? Zal ons een zorg wezen - we zijn zo moe dat we als een blok in slaap vallen - zelfs aan de spin heb ik niet meer gedacht

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten