zondag 1 januari 2012

Brussel - Londen - Hong Kong

We arriveren rond 16u in Zaventem en hebben tijd genoeg om in te checken want onze vlucht naar Londen vertrekt pas om 19u. We doen alles dus op het gemakske en wandelen na het afgeven van de bagage naar de gate. Ons ticket wordt echter niet aanvaard . . . Tja met al ons gebabbel, hebben we beiden niet gekeken welke gate we eigenlijk moeten nemen en we staan dus verkeerd. Dat begint al goed en we kunnen het nog niet op de vermoeidheid steken want we zijn pas vertrokken.
Eens op het vliegtuig blijkt dat we nog net goed zitten voor gratis ontbijt. Vanaf de rij achter ons moet er betaald worden - een meevaller want we dachten beiden dat er geen ontbijt inbegrepen was. Niet dat ik er veel aan heb want salami met mosterd vind ik niet echt een geweldige combinatie. Marleen heeft blijkbaar een andere sandwich die wel in de smaak valt. Gelukkig heb ik mijn vertrouwde bokes met ei gemaakt vanmiddag en kom ik dus niet om van de honger. Na een vlucht van 1u20min komen we aan in Londen. Een bus brengt ons vervolgens naar een andere terminal waar we nog 3 uurtjes moeten wachten op onze volgende vlucht naar Australië. Een waar shopping paradijs ... dus helemaal niet zo erg. De tijd vliegt voorbij. Om  22u30 vertrekt onze volgende vlucht - op tijd gelukkig. We zitten helemaal achteraan in het vliegtuig en hebben geluk want het zijn 2 stoelen naast elkaar aan het raam en gangpad dus we moeten niemand storen als we naar het toilet moeten, een hele geruststelling want we hebben een vlucht van 22u20min voor de boeg!  We zitten nog maar net neer en krijgen ons avondmaal al voorgeschoteld, keuze uit Aziatisch (vis met puree en prei) of Europees (lams met groentjes) - keuze snel gemaakt en het is best lekker. De eerste 12u zitten we bij momenten precies op een bommeltrein - heel veel turbulentie, wat bij de dame achter mij niet goed wordt bevallen. Voor ons gaat echter alles redelijk vlot. De raampjes worden verduisterd want voor ons is het ondertussen nacht maar we vliegen in het daglicht. We luisteren wat muziek, zien een filmpje en proberen wat te slapen. Net voor de landing krijgen we nog een lekker ontbijt met keuze uit muesli of omelet. We gaan voor de omelet. Verder is er ook fruit, yoghurt, een rozijnenkoekje en fruitsapje. Alleen de medische kousen die ik aan heb, spannen zo hard aan mijn benen dat ik er bij momenten ongemakkelijk van word. In Hong Kong moeten we in transit gedurende 1u50min om vervolgens  opnieuw het opgekuiste vliegtuig in te gaan voor alweer 10u30min vliegen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten