vrijdag 7 december 2012

Gransdorf - dag 1

Ons oorspronkelijk plan om naar Trier te rijden, hebben we vanmorgen opgeborgen. Toen we buiten kwamen, was alles wit. Het slechte weer was voorspeld maar ook al hebben sommigen onder ons beslist om later te vertrekken, Gina ziet het zitten om het geplande vertrekuur aan te houden. Om 9 uur rijden we dus richting Duitsland. Het verkeer valt heel goed mee want de meeste automobilisten zijn thuis gebleven, de wegen zijn ook goed berijdbaar want er is overal gestrooid. In Barchon stoppen we om even een soepje te eten, kwestie van wat op te warmen. Daarna worden het weer en de wegen slechter. We doen er eens zo lang oven om tot in Bitburg te geraken. Daar besluiten we wat te eten. Het is kerstmarkt dus we zitten onmiddellijk in de kerstsfeer ... Jeujh! Een goed alteratief voor Trier. Het restaurantje dat we uitkiezen blijkt dan ook nog eens heel gezellig en lekker.

We kuieren na de lunch wat op het piepkleine kerstmarktje, drinken een glühwein en eggnog en lekker warm vanbinnen gaan we nog wat shoppen. Vermits ik mijn huggs nergens kon vinden, moet ik op zoek naar andere botjes voor onze wandeling morgen in de sneeuw want ik heb al koude voeten. Na wat zoeken vind ik het perfecte paar en kan dus gerust zijn dat ik morgen warme voetjes zal hebben. Rond half 5 rijden we door naar ons hotel in Gransdorf. We zijn de laatsten die arriveren. Nadat we zijn ingecheckt, gaan we beneden nog even wat drinken. Nadine heeft haar beroemde baklava bij ... lekker! Na het eten kruipen de meesten hun bed in.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten