maandag 21 september 2015

Hamburg dag 4 - Shopping

Vandaag doen we alsof het zondag is en blijven dus wat langer liggen dan gewoonlijk. We ontbijten voor een laatse keer in het hotel en pakken dan onze koffers. Vandaag plannen we nog een kleine tocht langs de winkelstraten van Hamburg. Wé nemen de U-Bahn naar de oude stad want Dee Dee wil graag nog even naar het Alsterhaus, een super-de-luxe warenhuis. Vooral de bovenverdieping, waar eten en levensmiddelen tot kunst zijn verheven, wil ze graag ontdekken. Je kan hier proeven van kaviaar, champagne en luxe thee kopen. Dat is uiteindelijk ook zo maar toch zijn we wat teleurgesteld. Het kan in de verste verte niet tippen aan de foodcorners die we in Kopenhagen en Berlijn hebben gezien. Ook de Europa Passage lopen we nog even binnen. Dit overdekt winkelcentrum met meer dan 100 winkels, restaurants en cafés is een waar shopping paradijs. Ook het gebouw is indrukwekkend om te zien. We eten nog een laatste maal bij Alex op het terras en rijden dan terug in de richting van de Lange Reihe. We passeren een winkeltje met Marokkaanse lampen en geloof het of niet ... ik was mijn verstand volop aan het volgen. Was niet van plan om terug naar Speicherstad te gaan om de lamp van mijn dromen te gaan halen. Maar .... wat staat er in dat bewuste winkeltje? Inderdaad dezelfde lamp maar dan wel 60 euro goedkoper. Wanneer Dee Dee vraagt of er niet nog iets af kan, doet hij er nog eens 10 euro af. En toen, ja écht, pas toen .... won mijn hart het van mijn verstand! Morgen staat ze te blinken in mijn living :-) Zo blij als een kermisvogel, huppel ik over straat want mijn dag kan niet meer stuk.

Ondertussen is het bijna 5u en dus tijd om naar huis te rijden. Onze korte vakantie zit er weeral op en nu kan het weer beginnen …. mijn Post-Holiday-Syndrome. Dat is het neerslachtige gevoel dat me telkens weer bekruipt na mijn terugkeer uit vakantie. Naar verluidt, hebben 75% van de vakantiegangers hier last van. De abrupte overgang van totale ontspanning naar de alledaagse routine en de stress. Pffff gelukkig kan ik wel al terug aftellen naar de volgende city trip. Al bij al ben ik toch een gelukkig mens :-)

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten