maandag 7 maart 2016

Utrecht

Opnieuw schijnt het zonnetje de kamer binnen wanneer we het rolgordijn omhoog schuiven. Zalig weertje ... Fijn want voor de verandering zit ik eens aan de goede kant. Net gehoord dat er in Antwerpen winterse buien zijn. We blijven dus nog even hier :-)
Na het ontbijt checken we uit en rijden we richting Utrecht - de zon nemen we mee. Even waren we vergeten dat op maandag ochtend alle winkels gesloten zijn in Nederland maar niet getreurd, we lassen gewoon even een choco momentje in. Wanneer we nadien de gezellige winkelstraatjes doorkruisen, is er best al wat volk op de been. In afwachting van onze shopping trip, wandelen we nog even door de prachtige tuin van de kerk en langs de grachten die de binnenstad doorkruisen. Ook hier een overvloed aan fietsen.
We zien een klein artisanaal bakkertje waar ze lekkere zoetigheden verkopen. Toch even getwijfeld maar ik ga voor de gedroogde mango. Zo heb ik toch de idee dat ik goed bezig ben, want fruit is gezond toch? Daarna maken we de winkelstraten onveilig. "Shop till you drop" - gezellig! Rond half 5 nemen we afscheid van onze noorderburen en trekken we terug huiswaarts. Einde van een super gezellig weekendje! Thanks Maurina - ik heb er erg van genoten :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten