vrijdag 16 juni 2017

Santorini - Kamari

Wie had gedacht dat ik ooit nog eens opnieuw zou gaan island hoppen in Griekenland? Toen ik nog jong en onstuimig was, ben ik meermaals met de rugzak naar de Cycladen afgereisd, Santorini, Paros, Antiparos .... Zalige herinneringen heb ik aan deze bestemmingen. Deze keer gaan we 3 eilandjes in de Egeïsche zee bezoeken op een relaxed tempo maar niet meer met de rugzak. Ieder eiland heeft zijn eigen identiteit en schoonheid. We gaan achtereenvolgens naar het dromerige Santorini met zijn adembenemende zonsondergangen, het iets grotere eiland Naxos met een prachtige natuur en als laatste het hippe Mykonos met een wirwar van straatjes. De eilandjes met witte molens en doolhofdorpjes, de antieke cultuur, de gastvrije bevolking en de heerlijke keuken ja dat is Griekenland ten top en ik kijk er dan ook enorm naar uit.


Om stipt 9 u staat het busje voor de deur dat ons naar Zaventem moet brengen. De man in kwestie hoort zichzelf graag praten en hij heeft jammer genoeg geen aan/uit knop. Gelukkig hebben we geen vertraging en kunnen we na 40 min eindelijk terug van de rust genieten. Na het inchecken, nemen we plaats in de Panos voor een drankje en we zitten naast een groep doofstomme mensen - wat een verademing! 


We vliegen naar Santorini, voor mij een oude bekende, het eerste eiland op onze checklist. De vlucht verloopt voorspoedig en om 16:30 uur (het is hier één uur later dan bij ons) landen we op Mykonos, waar een deel van de passagiers uitstapt. Na een half uurtje stijgen we terug op voor de laatste etappe. Wanneer het vliegtuig de daling inzet, zien we het veelzijdige Griekse eiland met de witte grotwoningen tegen de vulkaanrand, de bijzondere, zwarte stranden en de pittoreske dorpjes al van ver liggen.  Om 17:30 uur landen we op Santorini, waar we worden opgewacht door Evelyne van Thomas Cook, een vlotte en vooral zeer vriendelijke en rondborstige jonge Limburgse meid. Met een bus rijden we naar onze bestemming, Hotel Alia in Kamari. Bij aankomst worden we zeer vriendelijk ontvangen door de medewerker van de receptie en onze check-in verloopt snel en soepel. We hebben een vrij kleine kamer maar wel met een mooi terrasje.


 


Vandaag gaan we niet veel meer doen, behalve lekker eten. En dat treft, want net naast het zwembad is er hier een voortreffelijk restaurantje.  Papa is een beetje teleurgesteld dat er geen retsina te verkrijgen is maar een lokaal biertje smaakt even goed. Het eten is rijkelijk en lekker. Voor we naar bed gaan, maken we nog een kleine avondwandeling. Mochten we niet weten dat we in Griekenland zijn, zouden we het toch nog merken aan de vele straatkatjes die hier rondlopen. Onder het licht van de maan wandelen we terug naar ons Hotel. 


2 opmerkingen:

  1. Alles goed verlopen.Het doet mij watertanden bij al dat
    mooie eten.Hopelijk krijgt de papa nog een Retsina op
    Santorini anders zal ik een flesje thuis voor hem
    gaan halen tegen 1 juli.Denk dat ik dat ook nog eens wil
    meemaken dat eiland.Geniet ervan allen en opgepast voor dewarmte hier zondag 31 en maandag 32 gr. dus dat belooft Lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees dat jullie al aan het genieten zijn, groot gelijk :-) Pak het er maar eens goed van!

    BeantwoordenVerwijderen