dinsdag 27 maart 2018

Zeeland - Middelburg

Wanneer ik uit de badkamer kom, wordt er luidkeels gezongen:

Happy birthday to you

In de wei staat een koe

En die koe zegt I love you

Happy birthday to you


Fijn om zo wakker te worden - eerste wow momentje! Iets beter geslapen vannacht en opgestaan met een jaartje meer op de teller. En klein wit doosje zorgt voor een tweede wow gevoel - hierin zit een fijn armbandje met een blauw sterretje. ‘Een sterretje voor mijn sterretje’ zegt Dee Dee. Lief hé! Het past perfect! We gaan lekker uitgebreid ontbijten en checken dan uit.


Vandaag staat Middelburg, de hoofdstad van Zeeland op de agenda.  Het heeft een rijke historie en veel monumenten en staat niet voor niks in de top 10 van de monumentensteden van Nederland.  Middelburg wordt ook wel eens klein Amsterdam genoemd, maar het is uiteraard veel kleinschaliger. Dat komt waarschijnlijk ook door de vele grachten die de stad rijk is! Het is zalig wandelen tussen de Zeeuwse huisjes achter de hoofdstraten. Om hier te verdwalen in het web van steegjes is alleen maar fijn. Jammer dat het stilletjes is beginnen regenen.


We lunchen in Brasserie 1600, een klein gezellig restaurantje. Aan de blauw grijze muren hangen foto’s van een Zeeuws meisje in typische klederdracht. Groot is mijn verbazing wanneer mijn Oosterse kroketten met frietjes opgediend worden met een heuse vuurpijl. Hoe kan dat nu? Ja eventjes vergeten, ik heb mijn zotte BFF bij. Ze zal gedacht hebben, geen dessert, niet erg dan zetten we het maar ergens anders in. De dame van het etablissement keek ook even raar op maar deed het toch met de glimlach. 




Volgens Facebook is het vandaag wereld kaas dag - wie verzint zoiets? En dan nog wel op mijn verjaardag! We zijn natuurlijk wel in het land van de kaas maar ook al zijn de verschillende kaas winkeltjes in de stad gezellig ingericht, toch pas ik hiervoor. De geur alleen al maakt me misselijk. 


Bij Kloveniersdoelen drinken we nog een laatste rooibos theetje alvorens terug af te zakken naar Antwerpen. Dit hippe etablissement in gevestigd in een oud pand maar vanbinnen is oud en nieuw mooi met elkaar gemixt. 


Vakanties hoeven niet altijd lang en vermoeiend te zijn. Deze korte vakantie naar Zeeland was voldoende om mijn batterijen weer helemaal op te laden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten